KΡΗΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ ΤΑΒΕΡΝΑ ΓΟΥΛΕΣ

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ;

Ανοίξαμε το παλιό συρτάρι της μαμάς, πήραμε τις ξεχασμένες συνταγές και τις ξεσκονίσαμε. Βγήκαμε στην εξοχή και μαζέψαμε ξεχασμένα μπαχαρικά και μυρωδιές…
  
Ρωτήσαμε παλιούς και καινούργιους… Συνδυάσαμε όλα τούτα και την τεχνογνωσία μερικών που ξέρουν διατροφικές συνήθειες και διατροφή. Φτιάξαμε ένα μενού με βάσεις στην διατροφή των παλιών «λίγο απ’όλα» και «τα βρισκούμενα» .

Έχουμε και δεν έχουμε μερικές φορές κάποια απ’αυτά, αλλά τα κάρβουνα είναι πάντα αναμμένα και ζεστά όπως και η φιλόξενη καρδιά του Κρητικού λαού.
Με βάση το ελαιόλαδο, τα φρέσκα και ντόπια προϊόντα προσπαθούμε να δώσουμε κάτι καινούργιο στη γεύση.



Δοκιμάστε το «Συμπεθεριό» και το «Κουρμουλάτο», το «Χοιρινό με Ξυνόχοντρο» ή «Κόκκορα Κρασάτο με Σκιουφιχτά  Χειροποίητα Μακαρόνια».

Διαλέξτε ένα Κρητικό τυρί και απολαύστε την σαλάτα «Γουλές»…


σας καλωσορίζουμε στο ξεχωριστό μας μενού!







ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Κρητική διατροφή – Κρητική κουζίνα –  είναι η παραδοσιακή κουζίνας της Μεσογείου στο νησί της Κρήτης. Ο πυρήνας της διατροφής αυτής αποτελείται κυρίως από φυτικές πηγές, ενώ τα ζωικής προέλευσης προϊόντα έχουν πιο περιορισμένη χρήση.

Η Κρητική διατροφή σέβεται την εποχικότητα των προϊόντων και του τοπικού τους χαρακτήρα. Στην Κρήτη η κατανάλωση ελαιόλαδου, όσπριων, φρούτων και πατάτας είναι υψηλότερη από ότι στις άλλες μεσογειακές χώρες ενώ μικρότερη είναι η κατανάλωση κρέατος, ψαριών και δημητριακών.

Μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο αρκετές μελέτες έχουν διαξευχθεί για αξιολογηθεί η επίδραση της Κρητικής διατροφής στην υγεία του ανθρώπου, καθότι ο μέσος όρος ζωής στην Κρήτη εντυπωσίασε τους ερευνητές.

Η ευεργετική επίδραση της Κρητικής διατροφής στην ανθρώπινη υγεία αποδόθηκε στο υψηλό περιεχόμενο μονοακόρεστων λιπαρών που προέρχονται από την καθημερινή χρήση της εξαιρετικής ποιότητας του τοπικού ελαιόλαδου, καθώς και στην μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος (κορεσμένα λιπαρά).

Σήμερα η συγκεκριμένη διατροφή αναγνωρίζεται ότι προσφέρει δυνατότητες εξέλιξης και ευρύτερης χρήσης ώστε να φέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην ανθρώπινη υγεία.

«Αρχικά, η προστατευτική επίδραση της κρητικής κουζίνας για την ανθρώπινη υγεία αποδόθηκε στην υψηλή του σε μονοακόρεστα λιπαρά περιεχόμενο, λόγω της καθημερινής χρήσης του ελαιολάδου, καθώς και σε χαμηλά κορεσμένα λιπαρά , που οφείλεται στη χαμηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Σήμερα αναγνωρίζεται ότι το συγκεκριμένο διατροφικό σχήμα διαθέτει σημαντικές πρόσθετες δυνατότητες, παρέχοντας τα απαραίτητα μικρο-συστατικών (π.χ. βιταμίνες και ανόργανα άλατα ), που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα , φυτικές ίνες , αντιοξειδωτικά και διάφορα φυτοχημικά , τα οποία έχουν σημαντική επιρροή σε αρκετές λειτουργίες του σώματος, και μια ευεργετική επίδραση στην υγεία.»

Μιχάλης Παναγιωτάκης (Chef)

Ινστιτούτο Κρητικής Διατροφής